Perforált fólia kirakatra és autóra
Amennyiben egy kirakattal rendelkező üzletet vezetünk, nagyon oda kell figyelni, hogy mi kerülhet és mi nem kerülhet rá, hiszen ez lesz az első dolog, amit a vásárló látni fog. Amellett, hogy mit teszünk reklámanyagként a kirakatba, arra is kell figyelni, hogy zárás után ne lehessen belátni, erre pedig az egyik legjobb választás a perforált fólia. A perforált fólia úgy működik, hogy messziről teljesen fedett hatást mutat, közelről azonban át lehet látni rajta, ha bent van világítás. Másik nagy előnye, hogy belülről ki lehet látni, kívülről viszont nem lehet belátni.
Ez betörésbiztossá teheti az üzletet, hiszen zárás után nem lehet betekinteni. Reklámozás céljára szintén megfelelő a perforált fólia, ezért nagyon elterjedt. Ezeket a fóliákat fel lehet helyezni solvent, eco-solvent vagy UV nyomással, attól függően, hogy milyen fajták. A perforált fólia angol elnevezése a one way vision fólia, ami annyit jelent, hogy csak az egyik oldalán látható a reklám. Ez a fólia két rétegből áll, egy feketéből és egy fehérből.
Kezd azonban elterjedni az úgy nevezett two way vision, aminek jelentése már arra utal, hogy mindkét oldalról látható az adott reklám. Ez így is van, hiszen a two way vision perforált fólia másik nagy előnye, hogy nemcsak előröl, hanem hátulról is látszik a rányomott kép vagy szöveg. Szintén előny, hogy nagyobb fényáteresztő képességgel bír, amit valószínűleg nem kell elmagyarázni miért jó, ha világosabb lesz az adott teremben.
Ez annak köszönhető, hogy a two way vision perforált fólia nem fekete és fehér fóliákból van összeállítva, hanem átlátszókból. Egyik hátránya az lehet, hogy ugyebár mindkét oldalán látszik a nyomott kép, viszont a hátsó oldalon ez fordítva jelenik meg. A perforált fólia nemcsak a kirakatok üvegén mutat jól, hanem az autók ablakain is. Ezen esetekben nagyon hasznos lehet az a tulajdonsága, hogy nem lehet belátni rajta. Természetesen az autókra is használható mindkét perforált fólia, a one way vision és a two way vision is, ezeket pedig úgy lehet alakítani, ahogy csak szeretné a vásárló.